Sabtu, 21 November 2009


Alhamdulillah..


Selesai sudah, apa yang di rancangkan pada hari ini. Usai udah perjumpaan yang memakan masa 3 jam tadi. Lama sungguhkan untuk sebuah perjumpaan? Walaupun lama, aku masih rasa ada hikmah disebalik apa yang aku lalui hari ini.

Alhamdulillah


Bersyukur sangat-sangat dengan pengumuman oleh ketua aku tadi. Ini lah peluang yang aku tunggu-tunggu. Mugkin boleh mengurangkan kekusutan hati, dan mungkin juga meleraikan permusuhan yang aku cipta akibat daripada kedangkalan dan onar dari diriku sendiri. Yup, kesilapan bodoh ku lakukan, menyebabkan aku terheret dalam masalah peribadi yang semakin menzahirkan kejahilan diri. Semakin menjauhkan ku pada realiti, mendatangkan kemalasan, menyentap kualiti masa, menyirap segala suka, menyimbah segala duka.. Pastinya akibat perkara bodoh itu..



Alhamdulillah..


Aku tidak menunggu masa, terus ku ajukan apa yang ingin ku utarakan pada ketua ku. Syukur kerana dia menerima dan akan memberi sokongan buat ku. Jika benar bagai dikata, aku ibarat terlihat cahaya, seolah-olah memberi ku semangat, memberi berkat dan atas limpahan cahaya yang menerangi diriku, umpamanya aku kedatangan kekuatan dengan fikrah yang baru...

Alhamdulillah..


Mudah2n sahaja, segala2nya membaik sahaja buat diriku... Amin..


Jiwa..

1 ulasan:

  1. apa pun yang dilakukan dalam hidup ini adalah sementara sahaja namun keuntunganya yang diperolehi dapat dinikmati di alam barzakh. jangan sesekali anda mengalah mengejar kejayaan yang anda impikan apatah lagi demi wallahi,wabillahi dan wataallahi..Allah S.W.T tidak akan menduga hambanya dengan ujian yang tidak mampu dihadapi oleh hambanya cuma bezanya bergantung kepada tahap keimanan dan ketakwaan hamba-hambanya..

    BalasPadam